When time goes by........

Här sitter jag nu igen framför datorn och försöker hitta orden om vad som ska skrivas ner. Ska jagberätta om tankar? Känslor? händelser? ibland hinner jag inte riktigt gripa tag i tiden utan den försvinner iväg bort från mig och då känns det deppigt . Har sett och upplevt så mycket på senaste tiden så hjärtat känns slå långsammare tankarna och händelserna följer med mig under en längre tid. Drömmarna om att stå under en svart himmel fylld med stjärnor är nära. Ser någon gråta , ser någon frysa, ser någon kyssa sin älskade. Du som gråter torka bort gråter torka bort tårarna , lyckan finns, du som fryser vill jag ge all min värme till och ni som håller varandra kära stanna i varandras famn och se hur mycket ni älskar varandra! natten till idag så gick jag ut i det kalla och tittade upp mot det mörka och under mina fötter omslöt den vita kalla snön mina frusna fötter, men i min brösrkorg slog mitt hjärta och där kände jag hur slagen ökade och minskade i takt beroende vad jag tänkte på. Jag tog ytterligare några steg i den kalla snön och min kropp blev kallare för varje minut som klockan slog. Klockan började närma sig halv två och jag satt där i den kalla natten och kände hur kylan smekte min kind och lyfte mitt hår från ansiktet. Där kunde ingen se isen i mina ögon och ingen kunde heller se den röda rosen som låg bredvid mig som sakta blev kall och tappade sina röda blad. jag reste mig upp och lämnade den där och när jag vände mig om igen hade dom röda bladen blåst iväg och färgen blev lika mörk som nattens skyar! I will go one! image38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0