När jag gått.........

Jag finns vid din sida och stöttar dig alltid, men en dag så gick du bara din väg och ville inte se mig i ögonen som du en gång ville. Jag minns fortfarande orden du har sagt och dom gånger du alltid kom till mig för att få råd om vissa saker. Dom gånger jag försökt ringa dig har du lagt på eller så har du sagt att du inte orkar. Solen lyser ännu här men den värmer inte lika mycket nå mer som den en gång gjorde. När väl en gång ljusen slockat ska du någonsin tända dom igen och fråga; Varför släckte du dom? eller skulle du tända ljusen när jag väl gått och stängt dörren om mig. Ute är stjärnorna nu mitt sällskap och dom kallarna vidarna lyfter mina fötter från den frusna jorden och gör mig kall i alla mina kärl där blodet passerar. Nu när jag gått kommer du någonsin vända dig om och tittat och fråga; VARS ÄR EMILIE? Rosen jag en gång gav dig har du slängt på marken utanför ditt fönster och där ligger den nu och fryser.........


image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0