Scary & Lonely Night.....

Jag vaknar till och tittar ut genom mitt fönster , allt jag ser är ett mörker som har lagt sig och jag får ingen ro att stänga mina ögon och återvända till drömmarnas värld. Jag tittar upp mot himlen och endast ett få stjärnor orkar lysa upp den kalla himlen med ett svagt ljus. Jag går ner för en trappa som knarrar under mina fötter och lämnar ett svagt eko , jag tittar mot dörren som tar mig ut i den mörka natten. Jag tvekar om jag ska öppna den men mina händer kan jag inte styra utan den öppnas även om jag inte skulle vilja. Den kalla vinden smeker min kind och mitt hjärtatas slag saktar ner för den kalla vinde, tittar mot en stig som jag sakat går mot och marken som mina fötter går på är lika kall som is men jag orkar inte känna kylan utan försöker hitta mig fram i mörkret ovanför mitt huvud så susar trädens blad i vinden och avger en sång som endast vinden själv kan höra...... Vågar inte vända mig om och se vad jag har passerat utan jag följer efter den frusna vattnets väg .... Jag stannar upp för att höra ljudet av en ensam varg som ylar och ensamheten i denna djurs röst gör att jag sätter mig ner på den kalla marken och tittar upp på en oändlig himmel. Vargens ylande tystnar men ändå kan man tänka sih hur den tittar upp mot månskenet som speglar sig i hans ögon och sen tittar han er mot sina tassar och lägger sig återigen ensam. Varför hör ingen honom? Jag reser mig upp försöker hitta honom men ylandet har försvunnit och jag springer ensam omkring bland dom höga mörka träden som inte leder någonstans.
image97image98

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0