One day.........

Många kanske skulle kalla mig för en drömmare andra skulle säkert titta på mig och säga " en dag i taget min vän" Jag har en förmåga att tänka mig bort och se framför mig hur livet kan vara om många år. För inte så längesen så såg jag framför mig hur jag och min kille hade fått barnbarn. Det är väldigt långt fram i tiden jag vet! Men det var något alldeles speciellt med just den här tanken. Barnbarnen hade blivit ganska stora och ett av dom sa:
Jag hört det berättas och jag tror att det var då som ung vacker kille förlorade sitt hjärta. Det var dans en kväll på jorden och när vacker flicka sa till honom så: Ett litet ljus ska jag tända så att du hittar hem det ska brinna för oss och kärleken, ett litet ljus i mitt föbster som lyser upp din väg och jag lovar jag ska vänta på dig där.
åren gick och dom blev gamla men dom älskade de varann efter 60 år var kärleken densamma. Men en dag så kalla himlen och min morfar gav sig av avskeds orden som han sa till mormor var: Ett litet ljus ska jag tända så att du hittar hem det ska brinna för oss och kärleken, ett litet ljus i mitt fönster som lyser upp din väg och jag lovar jag ska vänta på dig där.
image24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0