A RELIGION!

Runt om i världen har vi massa olika religioner. Jag brukar ibland sitta och fundera vad dom har för slags innebörd, är det våran religion som styr hur vi är i vardagslivet? och hur vi annars beter oss?! Jag har rest till länder där jag fått uppleva olika religioner. När jag var i Egypten var det islam som regera och i Thailand var det Buddishmen och nu ska jag till Indien och upptäcka Hinduismen. När jag var i Bulgarien och Grekland och Turkiet så märkte jag inte av någon direkt bestämd Religion. Vad menas med att ha en religion egentligen? Jag har alltid respekterat folks religioner och skulle aldrig på något sätt bryta mot folks sätt att leva bara för att inte jag har samma religion. Det är viktig att respektera varandra! Du kanske har en kompis som är muslim och en annan som är buddhist och den andra kristen. Du gillar ju dina kompisar ändå även fast dom har en annan religion?! eller hur? Så det jag mest vill få fram är att vi ska respektera varandra och varandras Religioner! Diskremenering och annat ska utrotas! kramar från Emilie!!!!! This is the heart of me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0